مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

تحریم به برقراری موازنه تجاری در ایران کمک کرد

پتروشیمی

بیزینس مانیتور:

تحریم به برقراری موازنه تجاری در ایران کمک کرد

خبرگزاری تسنیم: بیزینس مانیتور با اشاره به زیان صنعت پتروشیمی ایران از تحریم ها نوشت: نکته مثبت در مورد تحریم ها این است که تحریم ها منجر به برقراری موازنه تجاری ایران شده و میزان واردات سریع تر از میزان صادرات کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیزینس مانیتور طی گزارشی نوشت: در سه ماهه ابتدایی سال 1392، ایران ادعا می کند که 5 پروژه پتروشیمی با سرمایه گذاری بالغ بر 8.72 تریلیون ریال به بهره برداری رسانده است. این پروژه ها ظرفیت اسمی تولیدات پتروشیمی کشور را 2.73 میلیون تن در سال افزایش داده است.

این گزارش افزود: درحالی که ظرفیت تولید همچنان در حال افزایش است، مشخص است که میزان تولید به همان میزان افزایش نیافته است، زیرا صنعت پتروشیمی ایران با تحریم های بین المللی مواجه است که موجب کاهش میزان صادرات و رکود در اقتصاد کشور شده است.
بر اساس اعلام منابع رسمی، ظرفیت اسمی تولیدات پتروشیمی ایران در سال مالی 13-2012 حدود 13 درصد افزایش یافته و به حدود 60 میلیون تن در سال رسیده است اما بیزینس مانیتور برآورد می کند که میزان تولیدات پتروشیمی ایران 40 میلیون تن بوده است که از این میزان 15.8 میلیون تن به ارزش 11.2 میلیارد دلار صادر شده است.

همچنین ظرفیت مورد استفاده در صنعت پتروشیمی ایران حدود دو سوم بوده است. صادرات ایران کمتر از هدف گذاری دولت برای صدور 15 میلیارد دلار تولیدات پتروشیمی بوده است و نشان می دهد که صنعت پتروشیمی ایران از تحریم ها و کند شدن فعالیت اقتصادی در آسیا آسیب دیده است.

با این حال، در اواسط سال 2013، عبدالحسین بیات، مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی ایران ادعا کرد که ایران در حال نزدیک شدن به خودکفایی در صنعت پتروشیمی است و بیش از 80 درصد قطعات مورد استفاده در صنعت پتروشیمی و دانش فنی در داخل تامین می شود.
ایران قصد دارد در سال مالی 14-2013، 17.4 میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش 13 میلیارد دلار صادر کند که واقع بینانه تر از هدف گذاری انجام شده برای سال گذشته است.
این گزارش در پایان نوشت: نکته مثبت در مورد تحریم ها این است که تحریم ها منجر به برقراری موازنه تجاری ایران شده و میزان واردات سریع تر از میزان صادرات کاهش یافته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 813 زمان: 13:39 تاريخ: شنبه 13 مهر 1392برچسب:تحریم به برقراری موازنه تجاری در ایران کمک کرد, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت